GOTT NYTT HÅRÅR

Ett nytt år för nya förändringar med klipp och färg. Vad blir de största trenderna 2013? 2012 har vi fått se mycket ombre och mycket FÄRG, och då menar jag inte brunt och blont utan lila, blått och rosa. Tror det kommer komma ännu mer under 2013. Folk kommer våga mer, våga vara du och våga vara annorlunda!
Här kommer en liten sammanfattning av mitt hårår:
 

Året började med mitt fina kopparfärgade hår axellång läng på det. Efter några månader med det ville jag testa något nytt och då var jag sugen på att färga det brunt. En helt vanlig brun färg. Dock tog det bara några dagar innan jag insåg att, nej jag är inte bara en vanlig brun färg.
Så då blev det en ny färgning, och som alla vet vid det här laget så gillar jag ju starkt stilen på Alexa Chung, och då färgade jag det som henne. En typ av ombre som var en väldigt rolig färgning.
 
 
Efter någon månad med denna färg fick jag bara en idé en kväll: jag ville bli korthårig! och skulle jag bli korthårig ville jag bli blond! Då började processen mot de blonda håret och första stoppet blev en ljusare variant av ombren.
 

 
Efter några omgångar av avfärgning och slingning blev jag blond. Då beställdes det tid på Toni and guy i London för att kapa håret.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Den 15maj åkte håret av och jag ångrar det inte en sekund! Sen blev jag ljusare och sen klipptes det lite till.                        
Nu har mitt hår fått växa vilt i några månader och det kommer nog få växa ett par centimeter till. Har inte färgat det på 3 månader heller och det känns bra. Gillar att ha lite utväxt med de ljusare topparna.
Nu får jag se vad det blir för färg och form 2013, jag har ju mina funderingar!
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0